vrijdag 30 december 2011

De zesde Heilige Nacht - Innerlijke Vastberadenheid

Ik luister naar het prachtige Call me by my true name(http://www.youtube.com/watch?v=sm6Qyh8ks6c&feature=related), de tekst van Thich Nath Hahn.

Please call me by my true names,
so I can hear all my cries and my laughter at once,
so I can see that my joy and pain are one.

Please call me by my true names,
so I can wake up,
and so the door of my heart
can be left open,
the door of compassion.

Prachtig al die geschenken die telkens weer op mijn pad komen. Dit keer via Klara Adalena.
Dan ben ik ook erg blij met internet waar zoveel moois te vinden is.

Maar goed de zesde nacht....
De nacht die nog moet beginnen...
Er wordt al volop geknald buiten en voor mij en mijn hond hoeft dat allemaal niet zo. Het vraagt van mij een Innerlijke vastberadenheid om me niet te gaan zitten ergeren maar het gewoon over mij heen te laten gaan. Om de stress van mijn hond niet over te nemen maar haar angst bij haar te laten. Het vraagt om Innerlijke Vastberadenheid om mijn eigen 'ding' te doen. De stilte op te zoeken in mijzelf.
In te voelen wat mijn Ziel wil in deze nacht en te schrijven.

Wat ik in mijn boek schrijf, vastberadenheid is iets van de wil maar als ik innerlijke vastberadenheid betracht is het iets van het hart. Ik kan dat goed invoelen, hoe het werkt, hoe de wil energie vraagt maar het hart energie laat stromen.

Het maakt ook dat ik meer in het hier en nu ben. Alsof de wil mij vooruit duwt, opjaagt en mijn hart mij rust geeft en vastberadenheid op mijn Weg.

Komende nacht wil ik mijn dromen 'vangen'. Vanuit een innerlijke vastberadenheid.

Hartegroet,
Inge

PS Ik werd er op gewezen dat ik een nacht vooruit loop, maar dat komt omdat ik over de nachten schrijf als inspiratie voor de lezers. Ga daar eens over nadenken of ik dat nog wel zo wil of dat ik liever mijn ervaringen tijdens de nachten wil delen. Of misschien wel én én?

1 opmerking:

  1. Gisteravond besloten toch de kaarten per dag te gaan trekken en zo trok ik voor de zesde nacht 'Droomtijd' (Moeder aardekaart) en 'Zichtbaar worden' (engelenkaart). Grappig dat het over dromen gaat; "openstaan voor boodschappen uit het paralelle universum en de dromen".

    Zichtbaar worden vraagt voor mij ook Innerlijke vastberadenheid. Er zitten veel oude patronen op dus als ik nog meer wil veranderen zal ik vastberaden en vanuit mijn hart met zelf-liefde aan de slag moeten.
    Engel: "Als jij je ware zelf tevoorschijn laat komen, en laat spelen, staan de engelen er ook voor in dat je leven zal toegroeien naar een nieuw niveau van innerlijke vrede".
    Voor mij is het ook verbondenden met mijn Innerlijke Kind die puur is en wil spelen.

    Bijzonder is dat ik in juni de Vison Quest ga doen en dat heeft voor mij ook verbinding met de Droomtijd. En ik hoop dat in die dagen ook veel Zichtbaar mag worden.

    A-Ho

    BeantwoordenVerwijderen