maandag 2 januari 2012

de negende nacht - Werkelijke Behoeften

Zojuist een heerlijke wandeling gemaakt en mijn gebedsstok waarin ik mijn dankbaarheid heb gestopt een plekje in de natuur gegeven.
Toen ik op de heuvel stond en mijn gebeden zei voelde ik zoveel kracht in mij zelf en rond mij. Mijn voeten stevig op de aarde en de zon op mijn gezicht, wind door mijn haren. Een met Al.

Tussen de struiken vond ik de resten van een vogel. Vos was langs geweest. Ik heb een mooie vlerk meegenomen en mijn gebedsstok op juist die plek gezet.

Via de kleine steencirkel terug gelopen. Als altijd even gaan zitten en ik keek vanuit het Noorden naar de steen in het Zuiden. Wat brengt 2012. Ik zag op/in de steen een Sjamaan, met de armen wijd open en omhoog naar de Hemel. voeten op Moeder Aarde. Zo stond ik even daarvoor op de heuvel.

Vandaag is al de opmars naar de nacht van de Werkelijke Behoeften, zoekend door de dag, zoekend naar wat wil gebeuren en wat niet. Merken dat schilderen mij inspireert en voedt. Dat dat een van de behoeften is van mij.
Ook de behoefte aan afronding, processen die in 2011 in gang gezet zijn in dit jaar gaan afronden.

Wat zijn jouw behoeften? Wat is wat jouw Ziel Verlangt? En wat is overbodig?
Ga naar buiten, op reis, en voel!

Ik wens je dat voor jou, net als bij mij, de werkelijke behoeften zich aftekenen en kenbaar maken.

hartegroet,
Inge

2 opmerkingen:

  1. Ik ben elke avond weer geroerd door de samenhang van mijn dromen, het thema van de nacht en de kaart. Alsof het bij elkaar gezocht is. Alles vult elkaar aan. Het is zo mooi om te ervaren. Het helpt mij in het dagelijkse leven. De beleving wordt anders. Ik voel me steviger staan, in wie ik ben. Milder naar mijzelf, naar anderen. Het geeft me rust. Ook als ik het even kwijt ben voel ik mijn ware zijn ergens op de achtergrond en ben ik snel weer terug bij wat en wie ik wil zijn. Ook dat mag er zijn. Het is fijn om de dagen en de nachten zo bewust te beleven. Wetend dat ook anderen zo bewust leven met de thema;s van de heilige nachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat je het zo beleven kan Gwennyth.
    Mij brengt het ook veel moois en vaak zie ik ook de lijntjes. Ik trok als kaarten Koraal, wat staat voor voeding en als Engel Spirituele groei. Deze kaarten waren ook vandaag actueel.

    Straks de tiende nacht in... heb vandaag niets geschreven... zal morgen over mijn tiende nacht vertellen.

    BeantwoordenVerwijderen